no.43

Killen: "Alltså kristendomen är bara ett stort påhittat samfund. Ja menar, visst jag kan anta att det kanske kan kännas bra att slänga iväg en bön för att det skall kännas bättre sen men egentligen. det är bara patetiskt. Ta till exempel bibeln. Dom som tror på den måste vara psykiskt störda. Kolla bara på berättelsen om Eva och Adam. Om dom tror på den teorin, då måste dom ju tro att hela världen är inavel ?...."

Ungefär exakt såhär lät det när två killar pratade påväg ifrån bussen. jag fick framför dom och låtsades om att jag inte hörde dem. men innerst inne lyssnade jag så noggrant jag bara kunde. för han förstod nog inte riktigt själv vad han pratade om.

Det enda jag tänkte var att: "Grabben, kan du inte inse det coola i det du säger. att hela världen är en enda stor go familj."

men jag svängde av vägen. gick hem till mig. och lät killen,min "broder", ha sina tankar i fred.


                                                                                                                                                                /R,.


Kommentarer
Postat av: Martina

Åhh blir så irreterad av att lyssna på folk som pratar såhär, klart man ska ha sin åsikt. Men lyssna på en kille en gång som prata om hur fel man har när man tror på gud med en annan kristen person, och han prata ren stockholmska me! Nää de va nästan så att jag ville lägga mig i där ett par gånger.

2010-04-28 @ 13:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0