Klassresa

Nu har jag och klassen vart i danmark i 2 dagar, tors-freda. Vi åkte först till ett kollektiv som hette Svanholm.
Där lever dom typ av sig själv, dom får mat från sina djur, kossor , hönor m.m. De sköter sina egna liv i detta lilla område, de påverkas inte av regeringen och politiken. Lite koolt ändå :) ,
 
sådär fick vi en guidad tur i 2 timmar, haha dock illa segt ! Men sen reste vi våra tält, JA vi tältade. Sjukt hahaha , vi grillade korv på kvällen, och ja måste säga att de kändes galet gött åh få visa sina scout kunskaper, då ingen i klassen visste hur man skulle få upp en eld hahaha. Underbart. Och jag som trodde vi skulle frysa ihjäl när vi tälta, ja frös nästan ignenting, hur gött som helst :D

På Fredagen packade vi ihop våra fina tält, och drog vidare till köpenhamn , där vi besökte Christiania. DE va intressant om nått, eller intressant åh intressant, de va mer helt stört typ. Dom levde också sina egna liv, dom har inga speciella regler typ, eller dom lever inte som vi, efter regeringen och alla de lagar, dom har inte bilar i de samhället heller :)
Men de mest sjuka va att folk rökte hash, mitt framför ögonen på oss. En kille kom fram till våran lärare och frågade :" Ursäkta, vet du vart man kan köpa gräs?" , haha och min lärare sa: " Nej det vet jag inte, jag är turist" Varpå personen svarade att han också va turist , hahahaa xD . De va så himla sjukt. Och dom hade en marknad me massa grejjer, och i varenda stånd sålde dom minst 15 olika vattenpipor i olika storlekar och former. galet, och dom sålde joint papper, så man skulle kunna rulla sina egna jointar. heeeelt totally jätte stört. !

Sen drog vi hem, gött köttttttt vare, och ja lekte en stund me maria igår kväll :) , mys !

Ikväll blir det Junis-disco , me praktiken,. ska föröska smita därifrån runt 8, så ja kan dra te Jennifer på 18års fäääästh :D haha, de blir kalas :D ,
vi hörs folk , ha de giiitt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0